Du är här:Start > Vår Tro

"Vi har funnit Messias" - det betyder Kristus." - Joh. 1:41

”Varför skulle jag söka Gud om det inte gjorde mig lycklig att komma till Honom” Pontus Wikner

För oss människor räcker det inte med att endast vara på väg mot något, vi behöver få veta vart vi är på väg och varför. Vi tror att Jesus Kristus är Guds särskilda tilltal till oss och därmed svaret på frågorna om vem Gud är och samtidigt svaret på frågan om vilka vi människor är. Ingen människa är därför lämnad åt sig själv till att vara ensam utan Gud eller hopp i denna världen.

Den personliga tron på Jesus Kristus är förutsättning för att bli döpt i vatten och det är genom att låta döpa sig man blir medlem i församlingen.

Varje församlingsmedlem har en personlig gemenskap med Jesus Kristus, tron skapar starka band mellande troende och kallas i Bibeln för syskongemenskap eller församlingsgemenskap.

Vi tror att Bibeln är Guds nerskrivna tilltal till oss för att vi skall lära känna Gud och hans Son Jesus Kristus, därför behöver vi läsa, lyssna och lära. Detta pågår i det enskilda andaktslivet men också när vi kommer tillsammans till Gudstjänster och möten i församlingen.

Vårt gensvar på Guds tilltal är våra ord, ord är en förutsättning för gemenskap och varje människa kan tala uppriktigt med Jesus som sin vän.